ANİME İNCELEMESİ – MAWARU PENGUİNDRUM

10 Mart 2016 Perşembe

Ben anime izlerken heyecan yapmayı ve sürekli olarak bir sonraki sahne bir sonraki bölümler hakkında sürekli fikirler yürütüp tahminlerde bulunmayı çok seviyorum. Mawaru Penguindrum 2011 yılında yayınlanmış bir seri olmasına rağmen ben ancak bu yıl izleyip bitirebildim. Sailor Moon ve Shojo Kakumei Utena 'nın yaratıcısı olan Ikuhara Kunihiko 'nun ellerinden çıkan seri. Nasıl bitirdiğimi dahi bilmiyorum, o kadar güzeldi ki…               

Anime Adı: Mawaru Penguindrum
Anime Türü: Komedi, Dram, Tuhaf, Romantizm
Bölüm Sayısı: 24
Yapım Yılı: 2011

Konu:
Hikayemiz üç kardeşi konu alıyor. İkizler Kanba, Shoma ve ikisinin en küçük kız kardeşi Himari. Bu üç kardeş anne ve baba sevgisinden, yokluğundan uzak bir şekilde üçü tek başına yaşıyorlar. En küçük kardeş olan Himari, hastalığı sebebiyle çocukluğundan itibaren hayatını sürekli hastanelerde geçirmiş, okulunu yarım bırakmak zorunda kalmıştır. Bir gün hastalığı sebebiyle fenalaşır. İkizler Kanba ve Shoma küçük kız kardeşlerini hastaneye götürürler fakat hiç beklemedikleri bir haberle karşılaşırlar. Himari’nin fazla ömrü kalmamıştır. ''Kader'' adını verdiğimiz olgudan umudunu yitirmeye başlayan ikizler Kanba ve Shoma, en azından Himari’ye güzel bir gün geçirebilmesi için bir zamanlar aileleri ile birlikte gittikleri akvaryuma götürürler. Ancak kader ağlarını çoktan örmüştür.
İnceleyelim; 
Dürüst davranmak istiyorum, serinin çıkacağı haberini ilk duyduğumda isminden ötürü bir önyargıyla yaklaşmıştım. Yorumlardan falanda animeyi takip etmemiştim. Ancak önyargılarımı yıkamadığım için bir kez daha bin pişman oldum. Animeyi izlerken hiç bitmesin istedim. Himari ilk bölümde hastane de hayatını kaybediyor. Ancak ikizler Kanba ve Shoma’nın onu götürdükleri akvaryumda aldıkları penguene benzer bir şapka onu hayata geri getiriyor. Himari’nin taktığı şapka, onu iki kişilikli biri haline çeviriyor. Şapka kafasındayken gelen kişilik Kanba ve Shoma’ya, Himari’nin hayatta kalabilmesi için ‘’Penguindrum’’ı bulmaları gerektiğini söylüyor. Aksi taktirde onu sonsuza kadar kaybedeceklerini söylüyor. Himari’nin geri dönüşü ile birlikte bir takım yaşanmışlıklar da bir bir gün yüzüne çıkıyor.

Hani biz hep deriz ya ‘’kader ağlarını örmüş’’ işte bu seri tamda bu şekilde. Serideki karakterler birbirlerinden alakasızken aslında geçmişten gelen üzücü bağlantıları gün yüzüne çıktığında boğazımda bir düğümlenme oluştu. Ben animeyi 9. bölümden sonra anlamaya başladım. ‘’Tuhaf’’ kategorisinde olduğu için çoğu insanın dikkatini çekmiyor ama seri de sembolizm ve metafor çok kullanılmasa bence kült olabilecek bir seri. Çünkü işleyiş açısından kurgu zor ve anlamak için iki kere izleyen dahi var. Gereksiz olarak gördüğüm birkaç ayrıntı dışında şu ana kadar izlediğim en derin, en sevgi dolu, en gizemli animelerden biri olduğunu söyleyebilirim. Özellikle çizimleri ve karakter seslendirmeleri çok iyiydi. Serinin en etkileyici yanı ise izlerken konuyu anladıkça ne kadar hayatın içinden gerçekler olduğunun farkına varacaksınız.


Takakura Himari

Ringo Oginome (Kader manyağı^^)

Kaynaklardan edindiğim bilgiye göre Japonya’da kendilerine ‘’Aleph’’ (şimdiki adı) verdikleri bir dini örgüt, 20 Mart 1995’de Tokyo’nun çeşitli metro istasyonlarına sari gazını yayıp 12 kişinin ölümüne, 6000 kişinin ise yaralanmasına sebep olmuş. Örgüt kurucusu ise idam edilmiş. Mawaru Penguindrum serisinin işlemiş olduğu konunun da bu olduğunu düşündüm. Serinin en iyi yanı kesinlikle yaptığı sistem eleştirisi oldu. Adını koydukları ‘’Çocuk Izgarası’’ ile de toplumumuzda terk edilmiş, hor görülen çocuklara dikkat çekmesi, bizlerin birey olarak geldiğimiz noktayı, hissizleşip değerlerimizi kaybettiğimizi, çürümüş olduğumuzu gözler önüne serdi. Serinin sonu biraz muallak bitse de, beni çokça etkileyen nadir animelerden. Özellikle ost’leri, opening ve ending mükemmeldi. Son 4-5 bölümü beni çok etkiledi. İkizler ve Himari hakkındaki gerçekler de gün yüzüne çıkınca içimde boyut atlayan bir boşluk aynı zamanda bir derinlik oluştu.İkizlerden, Takakura Kanba kalbimi fetheden anime karakteri oldu.

Eksik yanları da var tabi; seriyi harika bir şekilde oluşturan kişiler bana göre konuyu takip etmekte zorlandı ve işleyiş açısından fazla kafa karıştırdı. Onların hayal gücünü tam olarak göremedik ona üzülüyorum. Çok fazla soru işareti vardı ve hepsi çözüldü mü kişiye göre değişir sanırım. Yaşamın sanki bir cezaymış gibi olduğunu düşünenler oldu ki sanırım bu da izleyen kişiye göre şekil alıyor. Bu biraz Lost dizisinin fanlarının finalinin izlerken uğramış olduğu hayal kırıklığı gibiydi.
Kısaca içinde barındırdığı komik kimsenin göremediği penguenler dışında trajikomik bir yaşamın, geçmiş ile yüzleşmesine tanık olacaksınız. Ya seveceksiniz ya da nefret ederek uzaklaşacaksınız. Sırf soundtrack çıksın diye aylarca bekledim bıkmadan. Spoiler vermediğimden emin olabilirsiniz. Umarım seversiniz. 

Kanba ve Shoma beni mahvetti... 
En sevilen ost'lerden biri Mawaru Penguindrum - Unmei no Ko-tachi dinlemelisiniz. ^^
                 Not: Gifler alıntıdır.

2 yorum:

  1. Adına rastladım ama izlememiştim. Çok güzel yorumlamışsın ama. Listeme ekliyorum canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. :) Müsait bir zaman bulup izlersen seveceğini düşünüyorum.

      Sil

 
DESİNG BY VALAR MORGHULİS